– Promenad runt stan x 2

Idag har jag varit ute på två längre promenader. Den ena när det var dags för lunch och då blev det pinjenötsöverbakad lax och spenat. Helt ok, men laxen kunde ha legat på grillen lite längre.

Nu är jag precis hemma från ett köpcenter som det tar ca 20 minuter att gå till. Inget att skriva hem om egentligen, men det var dagens utflykt. Man ska inte förta sig när man är ledig .. HM har en större butik där och även ToysRus. Inga fynd. Känner inte precis behovet av att shoppa. Jag köpte två armband i lördags som jag fortfarande är väldigt glad över så det får vara bra med det.

Dock är det marknad här i morgon mellan kl 8 och 13 och då vallfärdar folk ända från Tyskland hit. En större gata längs med vattnet stängs av och sedan är det kommers som gäller. Då kanske jag hittar något ”kuligt”. Fast jag behöver inte en enda pryl till, vare sig till mig själv eller hemmet.

Vad gäller ”shopping malls” så finns det ett större i två våningar inte så långt härifrån, men gå dit kan man inte. Det går gratisbussar från Desenzano fem gånger om dagen i vardera riktning på måndagar, onsdagar och fredagar. Mer om Il Leone kan du läsa här. Öppet 9-22 varje dag hela veckan lång.

Kommentera

