– Serravalle Designer Outlet

serravalle_logotype_130429Tips om du är i Milano: Serravalle Designer Outlet. Kom på innan jag somnade igår att jag hade sett reklam om Serravalle på tågstationen i Milano, men glömt att kolla var det ligger. Regn är på väg in här idag och om det ligger halvvägs mellan Desenzano och Milano så hade jag kunnat åka dit. Men nu gör det inte det. Det ligger åt andra hållet – halvvägs mellan Milano och Genua.

Här hittar du Serravalle Designer Outletdet går bussar dit från Milano.

På hemsidan listas även andra outlets som ingår i kedjan och de finns representerade även i andra länder i Europa. Det finns t ex utanför Berlin. Här i omgivningarna finns det även ett strax norr om Venedig och ett strax norr om Florens. Där var jag i juni 2009. Jag minns att jag tyckte det var rätt bra – även om jag inte kom hem med några prylar.

Å vad Genua beträffar – vart gå tankarna då? Jo, hur Sverige fick stryk där mot Costa Rica i fotbolls-VM 1990 med 1-2. Alla Sveriges tre matcher den gången slutade 1-2, men det var väl Costa Rica som var mest förnedrande …

Kommentera

